torsdag 16 maj 2013

Becoming a Supple Leopard



Sedan några veckor finns boken "Becoming a Supple Leopard" av Kelly Starrett i bokhandeln och i mina ägor. Det här är en bok som jag bevakat länge och verkligen sett fram emot att läsa. Jag hade på förhand ganska höga förväntningar då jag följt Starrets tidigare arbete med bl.a. Mobilitywod osv och imponerats av hans kunskap, pedagogik och förmåga att få mig klistrad vid datorn i timmar.
Boken har inte gjort mig besviken utan lever upp till mina förväntningar flera gånger om. Bok och bok föresten, det här är snarare en bibel med 400 välillustrerade sidor i ämnet prestationsoptimering och skadereducering.
Det här är ett riktigt bra uppslagsverk och ska enligt mig finnas med i alla träningsbibliotek från och med nu. Spring och köp omedelbums!

I boken "Becoming a Supple Leopard" bryts övningar ner i detaljer....
...och givetvis finns den klassiska Starrett-mobiliteten med.

Inga kommentarer: