lördag 21 juni 2008

400 METER MJÖLKSYRA...

Oj, vad tiden går...
Det har varit en hektisk period med mycket jobb och annat skoj.
Bland annat har jag deltagit i en heldagsworkshop anordnad av Elite Coaching Sweden. High Performance Movements, HPM, är en workshop med fokus på analys och förbättring av det tekniska utförandet av högfunktionella och effektiva rörelser genom ett unikt coachingsystem.
Fokus låg på kroppens 6 grundrörelser, benböj, ryggfällning, utfall, drag, press och rotation.
En kul och inspirerande dag under ledning av Anders Lindsjö.

Under den gångna veckan har jag tillsammans med min kollega Jari Ketola utbildat en ny kull Styrketräningsinstruktörer för The Academy. Ett härligt gäng på 16 personer som alla brinner för sitt gemensamma träningsintresse. Många av eleverna ser styrkeutbildningen som ett steg för att så småningom utbilda sig till Personliga Tränare.
Det är verkligen kul att få möjligheten att dela med sig av kunskap och erfarenhet. Tack alla deltagare för en fantstisk vecka!

Trots mycket att stå i har jag tränat på så hårt jag bara kan. En ömmande ländrygg har satt en del käppar i hjulet men jag tycker att det har gått hyfsat bra i alla fall.


Träning:

Dagens träning bestog av intervallöpning tillsammans med Maria på den närliggande idrottsplatsen.

5 x 400 meter sprint. (Sprint/Vila 1:1).
Vila ca 10 minuter, sedan...
5 x 100 meter sprint.

Passet avslutades med nerjogg och stretching.

Att springa på bana är riktigt härligt. Om du inte har provat så gör det!

Inga kommentarer: