måndag 25 oktober 2010

"FRAN"

Alla som någon gång har provat passet "Fran" vet vilken plåga det är. Att något som på pappret ser så enkelt ut kan vara ett sådant helvete...

Det var ett tag sedan jag körde passet senast men idag var det dags igen.
Åttapasset på Crossfit Nordic och på white board tavlan stod det "FRAN" med stora bokstäver.

For time:
21-15-9 reps of:
Thrusters, 40 kg
Pull-ups

Bara att bita ihop och köra. Smärtan är konstant från start till mål och till slut stannar min klocka på 6.20.
Ingen tid att skryta med men trots det ett personbästa för mig och med det kan jag inte vara annat än nöjd.
Nästa gång spränger jag 6-minutersgränsen!

I videon nedan kan ni se en tjej som visar hur det ska gå till. Hon tar bokstavligen i tills hon spyr...

6 kommentarer:

Mattias sa...

Grymt jobbat! Blir det nedåt 5:30 nästa gång nu då? ;)

Jag hade Fran-premiär idag, men insåg att Rx inte var en option idag.

/Mattias

Richard sa...

Fasiken, vad skulle jag hit att göra?? Jag skulle inte ha gått in på din blogg, jag har haft ångest ända sedan i förmiddags då jag såg vad som väntar mig idag.

Jag har en sån otrolig hatkärlek till Fran så du anar inte.

Bra tid förresten.

Martina sa...

She´s a bitch :)
Bra tid där!

Micke Svensson sa...

Som sagt, ett pass som man älskar att hata. Förhoppningsvis dröjer det ett tag till nästa gång...
Eller inte, sub 6 min känns lockande...

Vi ses! ;-)

Richard sa...

Hej igen!

Min tidigare Fran-tid var 6,01 så idag hade jag hade en liten förhoppning om att klara sub 6.........men det gick inte. Min tid idag blev 6,18.

Nästa gång kör vi Fran ihop och då ska vi båda klara sub 6. Deal?

Micke Svensson sa...

Richard:
Helt klart en Deal! Sub six it is!
Vi spikar ett datum och ger järnet! ;-)