onsdag 17 november 2010

Vilken succé!

3-2-1-Goooo! 

Årets Crossfit-SM blev en succé! Crossfit Nordic som ansvarade för arrangemanget gjorde ett otroligt bra jobb och det blev en minnesvärd tävlingsdag i Solnahallen.
Med inbjudna internationella deltagare fightades det både om SM-titeln och ovarall segern. Och vilken kamp det blev!
Till min glädje knep min Sturebadskollega och vän Ellinor Rehnström tredjeplatsen på SM efter en minst sagt nagelbitare till final. Jag är otroligt glad och stolt över din insats Ellinor!

Númi Snaer KatrÌnarson från Crossfit Nordic segrade i herrklassen. En helt klart värdig vinnare. Numi tränar på Crossfit Nordic och vi har kört många pass tillsammans och varje gång imponeras jag av hans prestationer. Riktigt bra jobbat Numi!

Toppen i herr och damklassen såg slutligen ut så här:


Herr – Overall
 
1. Númi Snaer KatrÌnarson

2. Hannes Heins

3. Eric Ericson

Top 3 Svensk -och overall vinnare är den samma.


Dam – Overall

1. Annie Thorisdotter

2. Caroline Fryklund

3. Kristin Andersson 


Top 3 Svenska mästerskapen:

1. Caroline Fryklund

2. Kristin Andersson

3. Ellinor Rehnström


För att läsa mer om tävlingen och se bilder och videos hänvisar jag till Crossfit Nordics hemsida och den här länken.

4 kommentarer:

Mattias sa...

Så vad säger du Micke; SM 2011? ;)

Micke Svensson sa...

Javisst Mattias, jag tycker att du ska satsa 2011! ;-)
Skämt o sido, vi får se när det närmar sig...

Ingmarie sa...

Jag tycker med att du ska satsa!Det där är verkligen din grej! Jag kan lova att du kommer att ha den största hejarklacken ever!

Micke Svensson sa...

Tack för pepp Ingmarie! Vi får väl se hur det blir. Det är trots allt ett år kvar till nästa SM...
Fika snart? :-)