tisdag 31 maj 2011

Löpträning av Ingmarie Nilsson

Nu är den klar! Ingmarie Nilssons nya bok Löpträning!
Jag har känt Ingmarie i en massa år och faktum är att hon var en av mina första PT-kunder i Halmstad.
Är det något Ingmarie är riktigt bra på så är det löpning! Under i princip hela 90-talet tävlade hon på yttersta elitnivå med bland annat seger i Stockholm maraton och tjejmilen, dessutom har hon 29 individuella SM-medaljer, seger i Finnkampen, flera topp-fem placeringar i stora internationella maratonlopp, två VM och ett tjugotal andra landskamper i bagaget.
För Ingmarie är löpningen ett sätt att leva och all sin kunskap och erfarenhet delar hon nu med sig av i sin nyutgivna bok.
När jag för ungefär ett år sedan fick frågan om jag ville hjälpa henne med kapitlet om "Styrka och rörlighet" tvekade jag inte en sekund. Hur kul som helst och att jag dessutom fick agera modell i boken blev som grädde på moset!

I boken kan du läsa om hur du kommer i gång och hur du sedan kan utvecklas som löpare, framför allt på distanser från 10 kilometer och längre.

Du finner svar på frågor som: Vad händer när man börjar springa? Hur lång tid tar det innan det börjar kännas bra? Hur lyfter man sig ett steg till? Vidare får du hjälp med att planera din träning, både vad gäller utrustning, program och alternativa träningsformer.

Boken finns att köpa i bokhandeln eller också kan du beställa den här.


Löpträning av Ingmarie Nilsson.

Ur innehållet, dynamisk uppvärmning för löpare.

Inga kommentarer: