söndag 20 november 2011

Favorit i repris...

Ostkaka med vispgrädde och granatäpple
Hemgjord ostkaka är mumma det! Jag har delat med mig av receptet tidigare men kan inte nog tipsa om detta supermellis. Jag har dessutom gjort lite småjusteringar sedan tidigare.
Ostkakan är en riktig proteinbomb och smakar extra bra tillsammans med vispgrädde och bär av valfri sort.

Recept: (6-8 portioner)
500 g keso
6 ägg
2 dl sötmandel
3 bittermandlar
(Eventuellt en skvätt Agavesirap eller honung samt vaniljstång).

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda keso och ägg (+ev. sirap/honung och vaniljstång) Kör gärna några varv med satvmixer för att få en något jämnare smet.
Finhacka sötmandel och bitterbandel och rör sedan ner det i smeten.
Häll blandningen i en ugnsfast form (ca 25x15 cm) och grädda i ugnen 25-30 minuter.

3 kommentarer:

Ingmarie sa...

Hemlagat är bäst! Hoppas du kryat på dig nu!

Micke Svensson sa...

Japp, nu är jag frisk och har tränat på bra i helgen. Jätteskönt! Testa ostkakan, jag tror du gillar den!

Fyscoachen sa...

Måste testa detta! Ser riktigt gott ut:-) Tack för tipset!