onsdag 1 augusti 2012

Varierad semesterträning

En perfekt björk till mina ringar
Semestern börjar sakta lida mot sitt slut för min del. Sommaren har varit fantastisk på många sätt och batterierna är nu fulladdade inför sensommaren och hösten.
Jag tillhör dom som ser semestertid som träningstid. Det är nu jag har gott om tid och möjlighet att verkligen prioritera mig själv och det jag tycker om.
De senaste tio dagarna har spenderats i Halmstad med familj och vänner. Med på resan var mina löparskor, gymnastikringar och ett hopprep. De sista dagarna hade jag också tillgång till en 16-kgs kettlebell.
Utan att ha satt min fot på en träningsanläggning har jag fått till riktigt bra och varierade pass.

Pass 1: 30 minuter ringträning
Pass 2: 6 km löpning
Pass 3: 20 km cykel samt 100 gående utfall och 100 knäböj
Pass 4: Terränglöpning 5x4 minuter (3 min vila/intervall)
Pass 5: 100 double unders, ringövningar, 100 double unders, ringövningar, 100 double unders
Pass 6: 6 km löpning
Pass 7: 10 varv av 10 burpees och 10 kb swings (16 kg)
Pass 8: Intervallöpning 2x10 min (4 min intervallvila) Fokus på hastighet

Samtliga pass innefattades också av uppvärmning och nedvarvning.
Ringträningen bestod dels av klassiska gymnastikövningar men också av t. ex. ringrodd och ringarmhävningar.

De flesta pass har jag kört tidig morgon eller förmiddag och målsättningen var att utöva någon form av fysisk aktivitet varje dag. Det dagar som blev "vilodagar" var helt enkelt de dagar som jag inte tog tag i träningen direkt på morgonen och därefter kom det andra aktiviteter emellan.

Nu längtar jag tillbaka till gymmet och lite tyngre belastningar.
Vi ses där!

Inga kommentarer: