söndag 6 januari 2008

2008 -ett nytt härligt träningsår!

Tanken med den här bloggen är att jag vill sprida lite träningsinspiration och berätta om hur jag själv tränar och äter. Jag kommer inte att skriva dagliga inlägg men måler är att iallfall uppdatera en gång i veckan.

Jag är inte på långa vägar något "träningsfreak" utan jag älskar att träna och hålla igång, äta sund enkel och god mat som jag mår bra av. Jag är dessutom en av få lyckligt lottade som faktiskt också har möjligheten att försörja mig på min hobby som Personlig tränare. Detta har jag gjort i åtta år nu.
Jag försöker att alltid göra allting så enkelt som möjligt, korta effektiva träningspass och god, enkel och sund mat. Inga konstigheter. Träning och bra mat ska vara en del av var människas liv, det är vi skapta för!

Tänk logiskt när du planerar och lägger upp din kost och träning. Strunta i "quickfix" metoderna du kan läsa om i kvällspressen. När något låter för bra för att vara sant så är det ofta också så. Tänk långsiktigt och strunta i hur träningsresultaten ser ut efter 3 veckor. Betydligt mer intressant är hur det har gått efter 3 år eller kanska 30 år. Mår vi då fortfarande bra och lever ett kul och inspirerande liv?

Min stora träningsinspiration är Crossfit! Detta är den roligaste träningsmetod jag någonsin stött på. Träningspassen är varierande, prestationsinriktade och stentuffa.
De bygger på funktionella övningar både med egen kroppsvikt och med enkel styrketräningsutrustning som tex skivstång, hantlar och medicinbollar. Kika på Crossfit.com där hittar du mängder av träningsinspiration, artiklar och videos.

Kör så det ryker!

Ps. Bilden är från i somras när jag en härlig morgon tränade olika typer av löpintervaller i trappa. Snart är det sommar igen!

Inga kommentarer: