måndag 28 januari 2008

Balans

För att få bra resultat av allt slit på gymmet krävs så mycket mer än bara hård träning. De flesta känner även till vikten av att äta rätt. Dessa bitar är de två mest grundläggande.
Andra bitar som vila, återhämtning och inte minst harmoni i vardagen är det inte många som tänker på eller ser som betydelsefulla.
Att träna och äta efter konstens alla regler och samtidigt sova 5 timmar per natt fungerar inte i längden. Inte kortare perioder heller för den delen...
Vilan är oerhört viktig. Det är under vilan som träningsresultaten kommer. Musklerna får tid att byggas upp och återhämtas efter alla tuffa träningspass. Kroppens batterier får chans att laddas upp och görs redo för ytterligare utmaningar.

Harmoni är en anna bit. För mycket stress, arbete som man inte trivs med eller ett trassligt privatliv är bitar som direkt hämmar träningsresultaten.

I helgen fick jag en stor bit av harmoni. En mycket trevlig middag tillsammans med vänner som jag tycker mycket om och som betyder otroligt mycket för mig. Jossan, Micke, och inte minst Maria är några av de bästa vänner jag har. Tillsammans med er mår jag riktigt bra!


Prova detta...

Uppvärmning:
1200 meter rodd i lugnt tempo
3x25 double-unders (hopprep)
Tabata L-hold (20 sek, 10 sek vila x 8)

18-15-12 reps på tid av:
Knäböj 80 kg (kroppsvikten)
Dips

Min tid: 8.15.

Inga kommentarer: