fredag 15 juli 2011

Det kom ett paket...

...och det alldeles lagom till semestern. För om det är någon gång på året som man kan ta sig tid (och bör ta sig tid) att läsa så är det nu. Att det sedan kanske vore bra med lite mer skönlitterärt är en annan femma, men jag håller parallellt på att läsa "Hundraåringen som klev ut genom fönster och försvann". Kul och bra bok som jag kan rekommendera.

Temat på de nyköpta böckerna  är matkvalitet och det mättade fettets vara eller icke vara. Jag tycker hela fettdebatten som pågår är spännande och intressant och vill så klart lära mig mer.

Tyvärr blir det ju lätt att man blir färgad av det man väljer att läsa. Om jag hade valt att läsa böcker om de påstådda fördelarna med te.x. veganism så hade jag kanske i slutändan valt att slopat alla animaliska produkter? Vem vet...

I slutändan tror jag kost i mångt och mycket handlar om sunt förnuft. Att gå till överdrift åt något håll är inget som håller i längden och att ibland tänka tanken kring vår ursprungsföda är heller inte fel. Får se om jag blir något klokare efter sommarens läsning.

Trevlig semester till er som också står i startgroparna!

Inga kommentarer: