lördag 1 oktober 2011

Favoritmiddag


Bättre och godare än så här blir inte en middag, i  alla fall inte om jag får välja! Supergott och nyttigt på samma gång, för varför ska man tvingas att välja?
Ganska ofta får jag höra frågan om jag alltid äter så himla nyttigt? Tonen i frågan är ofta lätt anklagande som om att äta bra skulle vara något dåligt. Jag gissar att det inte sällan handlar om personens egna dåliga samvete?
-Men man måste ju unna sig ibland? Ja, självklart måste man det, och visst äter jag saker ibland som inte har några som helst hälsofördelar. (Möjligtvis för själen) Jag tycker också att kakor och bullar smakar jättegott och att en stabbig pizza kan vara super ibland men jag tycker ändå bättre om kicken och känslan av att vara frisk, stark och hälsosam. Inget slår den känslan!

Att unna sig behöver ju över huvudtaget inte handla om att äta något som är ohälsosamt. För mig handlar "att unna sig något gott" likväl om att gå till saluhallen köpa en riktigt fin bit kött av hög kvalitet, eller kanske investera i en bättre flaska vin och riktigt fin choklad.
Smaken, känslan och kicken gör att det är matlyx för mig!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: