torsdag 10 januari 2013

Årets första boktips

 
Jag har nämnt boken "Power Speed Endurance" tidigare och hade egentligen inte tänkt att skriva om den igen men efter att nu ha läst boken förtjänar den återigen lite uppmärksamhet. Det är en bra och läsvärd bok som jag tror att många som delar mitt träningsintresse kan ha nytta av.
Jag gillar Brian Mackenzies träningsfilosofi och tänket rimmar väl med hur jag tränar själv och därför känns det extra kul att det nu finns en rejäl (tjock) bok som förklarar teorierna närmare.
Boken är en guldgruva för alla som sysslar med uthållighetsidrott, i synnerhet löpning, cykling och simning, inte minst när det kommer till teknikträning/skolning. Lägg därtill omfattande kapitel om kompletterande fys-och(Crossfit) mobilitetsträning.
Där finns också många förslag på färdiga träningsprogram men också hjälpmedel för att du själv ska kunna skräddarsy ditt program utifrån dina behov och önskemål. Bara att klicka hem från webb-bokhandlarna. Se också www.crossfitendurance.com.

Löpskolning (POSE)...

Fysträning....
Mobilitet...
Träningsprogram...

Inga kommentarer: